PvdA nr. 1- 5

24 december 2021

PVDA KIEST EEN TEAM MET JONGEREN EN PETRA VAN LINT ALS LIJSTTREKKER

WATERLAND – De algemene ledenvergadering van PvdA Waterland heeft Petra van Lint, gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart 2022. Zij zit al 14 jaar als raadslid/ duoraadslid in de gemeenteraad en neemt nu het stokje over van Beate Janssen Van Raaij.

“Ik heb er enorm veel zin in. We hebben een fantastisch team met jongeren en nieuwe plannen om eindelijk de jongeren een duidelijke plek te geven in de politiek. Het is hun toekomst en we moeten die samen met hen opbouwen. We willen woningen voor jongeren van 20-35 jaar. Die zijn er nauwelijks, daar moet echt werk van gemaakt worden, zelfs als het tijdelijk is. We willen groen en alles duurzaam voor de toekomst in Waterland. Dat laten we niet tegengehouden door andere partijen. We willen samen sporten in Waterland, iedereen heeft gemerkt en gezien in deze lockdown tijden hoe belangrijk dat is”, aldus Petra van Lint.

“Samen met nummer 4 Jelmer Stolk (25 jaar) en nummer 5 Symen Steege (15 jaar) ben ik al begonnen om alle jongeren te vragen. Meer groen, betere verkeersstromen, een clean up en een mediacentrum zijn al in de maak. Gelukkig hebben we de kennis ook in huis met de koning van de oplossingen nr. 2 Henk van Berkum, overladen met kennis als ambtenaar in verschillende gemeentehuizen en ook met onze wethouder nr.13 Ton van Nieuwkerk die de hele zorg in Waterland gereorganiseerd heeft tot een sociale zorg, die financieel op orde is. Mensen die zorg nodig hebben, krijgen het. En tot slot zijn gelukkig alle kernen vertegenwoordigd met in de eerste plaats de actieve nr. 3 Alexander Kaars die elke week vraagt hoe het gaat met de jongerenwoningen op de Hoogkamplaan op Marken.”

Wensen tot verbetering? Wij horen ze graag. Bewoners betrekken stellen we al jaren als belangrijkste verandering in het proces van de gemeenteraad. En het lukt, samen met GroenLinks: expertmeetings en raadsleden die de kernen bezoeken. Nu nog een beeldvormende raad! Mail uw ideeën graag naar [email protected]