Provinciale Staten Verkiezingen

6 februari 2019

Bent u al bezig met de Provinciale Staten Verkiezingen van 20 maart 2019?

Dit zijn alle kandidaten van de PvdA Noord-Holland voor de verkiezingen van de Provinciale Staten. Al deze mensen willen zich voor u inzetten:

Stem PvdA. Zeker nu.

We leven in een prachtige provincie.  Met veel mensen  gaat het gelukkig  goed. Toch zijn er ook zorgen. Zijn onze kinderen straks wel zeker van een goede baan, een betaalbaar huis en schone lucht?  Het moet socialer, eerlijker en groener van Den Burg tot Amsterdam.

Bouwen van voldoende betaalbare (huur-) woningen is voor ons enorm belangrijk. Starters, mensen met een gewoon inkomen  en ouderen verdienen daarbij extra steun.  En we bouwen huizen zonder dat ons unieke landschap verloren gaat.

Wij willen echt werk voor iedereen, ook voor mensen die het moeilijk hebben om een baan te vinden. Scholing biedt daarop de beste kansen, dus daar moeten we in investeren.ZZP constructies? jongeren verdienen hier veel aan en voelen die onzekerheid nauwelijks. flex werk slaat hier tot op zekere hoogte aan?

Onze lucht, ons water en ons landschap moeten van topkwaliteit zijn. We staan naast de bewoners die nog meer vervuiling en geluidsoverlast van Schiphol niet pikken. Het klimaat verandert en onze waterrijke provincie moet daartegen beschermd worden. Daarom moeten we anders gaan leven, maar de (energie-) rekening verdelen we eerlijk en we investeren in OV en fietspaden.

Dit is wat wij willen. Een mooie, eerlijke en groene toekomst voor iedereen. En er staat veel op het spel.

Lees hier het:

Partijprogramma 2019