KOMT ALLEN 14 OKTOBER

11 oktober 2019

Bestuurlijke toekomstSave the dates: 14 en 17 oktober.

U heeft het ongetwijfeld gelezen: Het college heeft daarom op 4 oktober een voorstel naar de raad gestuurd om twee opties verder uit te zoeken. De eerste variant betreft een fusie met Edam/Volendam/Zeevang en Landsmeer. De tweede optie is zelfstandig blijven. In de pers wordt gesproken alsof het besluit genomen is, maar wat zeggen de bewoners van Waterland?

KOMT ALLEN NAAR HET MIRROR PAVILJOEN

maandag 14 Oktober

19.45 UUR OPENING

U kunt ook thuis mee doen aan de digitale Mentimeter. Kijk naar Omroep Pim, die dit Live uitzendt!

Wij zijn voor fuseren om drie redenen:

1. zelfstandig blijven kost structureel een miljoen euro per jaar. Wat we niet hebben,
2. zelfstandig blijven ervoor zorgt dat we langzaam aan steeds meer de aansluiting gaan missen binnen de regio
3. zelfstandig blijven is de wens van driekwart van de ambtenaren negeren. Zij zien zelfstandig blijven niet zien zitten. En zij zijn toch de mensen die het moeten doen!

Voorafgaand aan de behandeling in de raad zijn nog twee bijeenkomsten gepland:
Op 14 oktober om 19.30 uur in het Mirrorpaviljoen: onze wethouder Ton van Nieuwkerk legt de bevolking beide varianten uit.
Op 17 oktober om 19.30 uur in de traadszaal van het gemeentehuis: experts zijn uitgenodigd om ons en u te adviseren of wel of niet fuseren. Elke fractie heeft een expert uitgenodigd die door de raad kan worden wordt bevraagd over nut en noodzaak van fuseren dan wel zelfstandig blijven. De PvdA fractie heeft hiervoor emeritus hoogleraar, oud-gedeputeerde, museumdirecteur en oud-wethouder Friso de Zeeuw uitgenodigd.

Wij hebben in dit proces steeds kunnen rekenen op b betrokkenheid van veel PvdA leden, ik hoop dat wij ook deze avonden op uw aanwezigheid kunnen rekenen. En zegt het voort / bring a friend!
We hopen dat de burgerparticipatie nu eens een keer echt op gang komt, want bij de vorige inspraakavonden was de interesse niet om over naar huis te schrijven. Voor de goede orde: ook tegenstanders van fusie zijn natuurlijk van harte welkom.

Voor wie het nog niet gezeten heeft stuur ik ook graag de laatste berichtgeving over onze bestuurlijke toekomst van het NHD:

fractievoorzitter Beate Janssen van Raaij

PvdA Waterland