Door Brigitte Buis op 21 mei 2013

Bezoek aan Hakvoort

Vrijdag 24 mei ga ik met enkele leden van de gemeenteraad op bedrijfsbezoek bij Hakvoort in Monnickendam. De eigenaren hebben een visie voor de lange termijn ingediend. Daarnaast bezoeken we de omwonenden.
De eigenaren van Hakvoort willen enkele gebouwen vergroten en voormalig restaurant Stuttenburg herbouwen en een andere functie geven. Wij als PvdA raadsleden vinden het belangrijk dat Hakvoort in de binnenstad van Monnickendam gevestigd blijft. Het bedrijf biedt werkgelegenheid aan 80 mensen en de aanwezigheid creëert een bijzondere sfeer in dit deel van Monnickendam. Het is een bedrijf waar gewerkt wordt aan mooie schepen, daardoor valt er iets te zien. Het product is bijzonder en kan misschien iets betekenen voor het toerisme. De grote loodsen bepalen vanaf het Markermeer het zicht op Monnickendam en de haven.
Een uitbreiding zal echter grote gevolgen hebben. Er wonen nog enkele mensen rond het bedrijf. Zij zullen nog meer overlast gaan ondervinden. De geparkeerde auto’s van medewerkers zorgen nu al voor overlast en de vrachtwagens, die goederen moeten laden en lossen doen dat ook. Redenen genoeg dus om met de familie-ondernemers te gaan praten en te horen wat ze precies voor ogen hebben.

Brigitte Buis  raadslid PvdA

brigitte buis

Brigitte Buis

Brigitte Buis Wij bedanken Brigitte Buis voor haar politieke werk als wethouder, raadslid, actief lid, adviseur en coach. Zij voerde het met hart en ziel uit. Wij zijn blij dat zij nog steeds actief is voor de PvdA Waterland!

Meer over Brigitte Buis