Door Bert Schalkwijk op 21 mei 2013

Wethoudersdag in Den Haag

Morgen woensdag 22 mei ga ik naar de wethoudersdag van de PvdA in Den Haag.  Met de collega wethouders uit het land praten we over de veranderingen in de sociale kwesties. Het gaat over de WMO, sociale zaken, sociale werkvoorziening en AWBZ.  Ik wil aangeven wat wij belangrijk vinden aan de bewindspersonen:  Jetta Klijnsma, Lodewijk
Asscher en Martin van Rijn. Ook de Tweede Kamerleden die woordvoerder zijn in deze dossiers wil ik graag spreken: Otwin van Dijk, Mariette Hamer en John Kerstens.

Belangrijke punten voor ons: voldoende ruimte voor eigen beleid, genoeg geld om zaken naar behoren uit te voeren.

Bert Schalkwijk

Bert Schalkwijk Bert heeft als wethouder  de voetbalclubs  kunstgras gegeven,  een nieuwe hockeyclub is opgericht. Het mantelzorgcafe kreeg zijn volle aandacht. De minima konden blijven rekenen op een ruimhartig beleid, de bibliotheken bleven in alle kernen open etcetera. En, heel belangrijk voor de toekomst: de transities in het sociaal domein zijn uitstekend voorbereid, zodat de

Meer over Bert Schalkwijk