Door Beate Janssen van Raaij op 1 oktober 2016

Parkeren op Marken

Wie onlangs Marken heeft bezocht kan het niet ontgaan zijn: het parkeersysteem op Marken werkt niet. De automaten zijn onbegrijpelijk, helemaal voor toeristen. Ondernemers verliezen klanten en hebben gedoe met bevoorrading. Van meet af aan heeft de PvdA fractie zich verzet tegen het plaatsen van ingewikkelde parkeermeters waardoor de vriendelijke parkeerdames het veld moesten ruimen. Zij kenden Marken en wisten wie zij door mochten laten rijden als een oude vader zijn dochter bezocht, of een winkelier bevoorraad werd. Mensen kunnen nog steeds meer dan machines. Er wordt nu in overleg met lokale bewoners en ondernemers gewerkt aan een oplossing. Dat is natuurlijk mooi, wel jammer voor de gemaakte kosten. Wij komen hier zeker in de raad op terug.