6. Sport: brengt mensen samen, het maakt teamgeest en houdt ons gezond

6. Sport: brengt mensen samen, het maakt teamgeest en houdt ons gezond

Wij vinden sport belangrijk en zien investeringen in sport als een verrijking voor alle Waterlanders. Wij willen stimuleren dat iedereen eraan mee kan doen: jongeren, ouderen, armen en rijken, gezonden en minder gezonde mensen. Sport brengt mensen samen, is goed voor de teamgeest en houdt ons gezond. Sport is niet alleen goed voor de fysieke gezondheid, maar het leert jongeren ook spelenderwijs belangrijke sociale vaardigheden.

Daarom willen we graag een nieuwe sporthal als cadeau voor Waterland. Veel mensen zijn nu heel blij met de voetbalkunstgrasvelden waar we lang en succesvol voor gestreden hebben. Ook deze sporthal moet voor meer sporten en voor heel Waterland te gebruiken zijn. Ons doel is een sociale plek waar je samen komt om met een goedkope kop koffie naar de sportwedstrijden van je (klein)kinderen of vrienden te kijken. Sport verbindt.

Concreet:

• Er komt een mooie nieuwe, sociale Sporthal aan de Pierebaan in Monnickendam voor heel Waterland te gebruiken.
  • Daarnaast willen wij deze periode echt het sportpark voor buitensporten op de Markgouw in Monnickendam opknappen!
  • We zorgen dat elke kind kan deelnemen aan sport, ook als de ouders het niet kunnen betalen. Dus de sportpas voor jongeren willen we handhaven.
  • Onze wens is in vervulling gegaan: Sportservice wil uitbreiden naar sportpas voor ouderen. We streven naar een snelle invoering hiervan. We willen de gezondheid en het sociale leven van ouderen hiermee bevorderen.
  • Als het aan ons ligt, blijft de gemeente sportevenementen organiseren om mensen van alle leeftijden kennis te laten maken met de sportverenigingen in Waterland.