Fractievoorzitter, raadslid

Petra van Lint

Ruimtelijke ordening: wonen en bouwen / huisvesting, Sport en sporthal, Invulling openbare ruimte, Verkeer Ilpendam, Dijkversterking Uitdam

Flyer PvdA Petra 2022

Lijsttrekker Petra van Lint  (53)

Ik woon met man en zoon in Ilpendam en zit al 14 jaar in de raad als (duo)raadslid. Ik ben filmmaker, onderzoeksjournalist, daarnaast een fanatiek voetballer. Nu lijsttrekker van een geweldig team: samen in actie!

Belangrijkste doel

De politieke cultuur veranderen

* Jonge mensen moeten meer stem krijgen over hun toekomst. Daarom in ons team: 15, 25, 53, 53 en 62 jaar.

* Bewoners en experts moeten meer stem krijgen. Expertmeetings en bewoners aan het woord in de raad!

3 kernpunten

1. BOUWEN
sociale woningen,
woningen 250.000 – 350.000 € en tijdelijke jongerenwoningen

2. COMMUNICATIE dienstverlening verbeteren voor bewoners en uitleg waar zijn de subsidiepotjes!

3. ACTIEF
Waterland mooi groen houden, verkeersveiligheid verbeteren, meer werkplekken voor zzp-ers & studenten en een sporthal

Achtergrond Petra van Lint

Wervelwind? Daar past een naam bij: Petra van Lint. Op bezoek bij Petra van Lint in Ilpendam, aan de Monnickendammerrijweg in Ilpendam is er koffie en koek. Gastvrij. Zoon Micky is thuis, manlief Jac is even afwezig.

Ilpendam en dorps, rust en vreedzaam. Maar die rust is schijnbaar…. Achter haar luisterend oor gaat bij Petra een vulkaan van energie schuil. Dat is ook niet zo verwonderlijk als je bekijkt wat Petra drijft. Verbinding is het sleutelwoord. Dan denk je aan pleasen, maar Petra houdt van de wat robuustere aanpak. Zeggen wat je denkt. Vooral gaan voor de doelen die je je stelt.

In de voetbalwereld, waarmee Petra bij SV Ilpendam goede binding heeft, noemen ze dat “een bijtertje”. Gepaard aan het perfectionisme dat nodig is voor haar werk, levert dat mooie discussies op. Maar vooral goede resultaten!

Petra is de drijvende kracht achter HAPPY4FILM. Ze maakt films (snipper-, korte- en lange films). “Ik geef graag een echt, waarheidsgetrouw beeld weer van de mensen die in mijn films voorkomen en daarvoor is vertrouwen nodig”.

“Communicatie tussen burger en politiek is voor mij een hoofdzaak. Ik zit nu als raadslid samen met enkele raadsleden en de burgemeester in een commissie over de werkwijze van de Raad. Wij hebben het afgelopen jaar de raadsvergaderingen gesplitst in een voorbereidende en een besluitvormende raadsvergadering. Als het aan mij ligt komt daar nog een derde vergadering bij, namelijk de ronde tafel gesprekken. Ik wil graag de mensen aan de raadstafel hebben die verstand van zaken hebben op een onderwerp. Zo heb je deskundigen op dossiers nodig, daarnaast de bewoners en de werknemers. In een ronde tafelgesprek kunnen zij hun mening geven in een officiële setting. Dit gebeurt in de week voorafgaand aan de voorbereidende raad zodat de raadsleden hun eigen debat beginnen met een grote hoeveelheid informatie. Doel is om betrokkenen een plek te geven in het proces en daarnaast om de onnodige lange discussies zonder deskundigheid te mijden. Dit klinkt logisch, maar gebeurt in de dagelijkse praktijk nu helemaal niet. Dit is al voor een groot deel gelukt!”

Petra van Lint : [email protected]  en 06-48166223