Praat mee, Denk mee, Doe mee

Door Beate Janssen van Raaij op 9 januari 2019

We hebben alles in huis om er vol voor te gaan. 2019 wordt het jaar waarin wij flinke stappen kunnen zetten om onze dromen te verwezenlijken.
We wonnen bij de verkiezingen, waardoor onze fractie nu volledig op sterkte is. We nemen deel aan een coalitie die heeft getekend voor een duurzaam, sociaal en toekomstbesten- dig Waterland. We hebben een wethouder met een portefeuille waarvoor wij als sociaal democraten op aarde zijn: Zorg en Wonen, oftewel: Volksgezondheid en Volkshuisvesting. Daarnaast trekt hij de kar bij de zoektocht naar de bestuurlijke toekomst van Waterland.

• Eind 2019 begint de bouw op het Galgeriet. De jaren daarop worden er 600 woningen gerealiseerd, waarvan 15% sociale huur en 15% sociale koop. Liever hadden wij 30% sociale huur gezien, maar dit zijn toch 90 sociale huurwoningen erbij!

• 2019 wordt het jaar waarin heel Waterland meepraat over onze bestuurlijke toekomst. Blijven we zelfstandig of gaan we fuseren? En met wie dan? We hopen dat het een levendige discussie wordt waarbij iedereen zich betrokken voelt.

• In 2019 moet er bezuinigd worden, ook op zorg. Maar wij gaan ervoor zorgen dat we de zorg toegankelijk houden voor alle Waterlanders die zorg nodig hebben.

• In 2019 starten we met onze nieuwe werkwijze Raad waar we lang voor gestreden hebben. Meer inspraak van inwoners en deskundigen gaat de kwaliteit van bestuur en democratie zeker versterken. Wij zijn erg blij dat het gelukt is en zetten ons nu in voor een goed begin van deze nieuwe werkwijze.

Wij wensen u een mooie en sociale toekomst!

Fractievoorzitter PvdA Waterland